RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7:00 – 8:30 - Przyjmowanie dzieci, zabawy dowolne, piosenki, j. angielski.
8:30 – 8:35 - Przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne.
8:35 – 8:55 - Śniadanie – karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłków.
8:55 – 9:00 - Zabiegi higieniczne po posiłku.
9:00 – 9:40 - Zajęcia dydaktyczne ( zgodne z planem pracy ):
- Zajęcia wspomagające mowę dzieci, przygotowujące narządy artykulacyjne do wydawania różnych dźwięków.
- Wyliczanki, rymowanki, wierszyki, naśladowanie odgłosów, śmiechów, itp.
- Poznawanie bohaterów bajek, zwierzątek, zawodów, elementów życia codziennego – czytanie książeczek, słuchanie bajek, wspólne wyciskanie soków, pieczenie ciasteczek itp.
9:45 – 10:00 - Przegryzak – czynności higieniczne, karmienie i pomoc przy spożywaniu owoców, warzyw, napojów, czynności higieniczne po posiłku.
10:00 – 11:15 - Zabawy na dworze, tarasie i w salach.
- Zabawy ruchowe przy muzyce, stymulujące i sensoryczne z wykorzystaniem różnych faktur, konsystencji, mat sensorycznych.
- Zajęcia dydaktyczne cz. II , gry i zabawy tematyczne mające na celu poznawanie świata, utrwalające zdobyte wiadomości i umiejętności. Nauka samoobsługi, bezpieczeństwa itp.
- Zabawy plastyczne i manualne wspomagające prawidłowy rozwój dziecka.
- Zajęcia ogólnorozwojowe: rytmika, zajęcia pomagające zmniejszyć stres, napięcie, relaksacyjne i wyciszające, teatrzyki z wykorzystaniem chust, szarf, strojów, j. angielski.
11:15 – 11:30 - Przygotowanie do obiadu – czynności higieniczne.
11:35 – 11:55 - Obiad ( II danie) - karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłków.
11:55 – 12:05 - Zabiegi higieniczne po posiłku i przygotowanie do snu.
12:05 – 14:00 - Leżakowanie.
14:10 – 14:30 - Zabiegi higieniczne po spaniu i przygotowanie do podwieczorku, ćwiczenia ruchowe, nauka piosenek i wierszyków.
14:30 – 15:05 - Czwarty posiłek ( zupka + podwieczorek) – karmienie i pomoc przy spożywaniu posiłków, zabiegi higieniczne po posiłku.
15:10 – 17:00 - Oczekiwanie na rodziców:
- śpiewanie piosenek, podsumowanie dnia – rozmowy z opiekunami zabawy dowolne, w kącikach.
- odbieranie dzieci przez rodziców bądź prawnych opiekunów.
- praca indywidualna lub grupowa, język angielski.
,, Pomóżmy dzieciom myśleć, że potrafią, a będą potrafiły"
05-400 Otwock, ul. Wronia 7
05-400 Otwock, ul. Karczewska 48